HOME ABOUT ME EXCHANGE BANNER FACEBOOK TWITTER DASHBOARD

Tuesday, August 9, 2011

Juadah Berbuka Hari Ini :)

Assalamualaikum semua. Selamat berbuka puasa semua! :)

Gambar kat bawah ni adalah menu berbuka atul pada puasa yang ke 9 ni. Hari ni korang berbuka apa ye ?? :)



Air soya yang atul beli minggu lepas. Tapi air ni basi dan tak bole minum waktu berbuka. Sakit hati! Da fobia nak minum air soya ni bila mengenangkan pengalaman minggu lepas. Sekarang ni da bertukar ke air Jagung. Sedap! :p

Gambar : Sendiri



Kenal tak ni apa ?? Okay, ni Akok. Sedap sangat. Rasanya semua kenal kot. Atul baru kenal Akok ni sejak duduk kat Kelantan. Jatuh cinta dengan Akok. Kalau nak rasa, pergi cari kat bazar. Hehe. :)

Gambar : Sendiri



Ni menu utama hari ni. Hari ni berbuka dengan Nasi Kukus Sigai sebenarnya. Tapi da tersalah upload gambar. Biar lah. Nasi Kukus pun lebih kurang Nasi Ayam je. Ada nasi + ayam. Tapi Nasi Kukus hari ni atul tambah dengan telur masin. Huhu. Yummy! :)

Gambar : Google



Gambar : Sendiri

Bubur lambuk yang atul beli kat kolej THO beberapa hari lepas. Tercapai jugak hajat nak makan bubur lambuk. Boleh tahan lah. Harga RM 2.00. Tapi kan tak cukup lah sebab bekas kecik sangat. Tak puas, okay! Nak bubur lambuk Kampung Baru!! =_=

Bulan puasa ni, bila berbuka je atul tak makan nasi dulu sebab nanti perut atul buat hal. So, atul berbuka makan kuih je dengan minum air. Then pergi Solat Terawih. Balik dari Solat Terawih, baru makan nasi. Perut atul pun okay. Tak buat hal. Hehe.

Lagi 1, bulan puasa ni, atul tak minum air sejuk pun. Semuanya air suam. Air soya suam, air jagung suam. No ice, please! My stomach is sensitive. So, terpaksa lah telan air liur tengok roomate berbuka minum air sejuk. Atul minum air suam je. Tapi rasanya itu lagi okay kan ?? :)

Okay lah. Nak bersiap siap untuk berbuka. Selamat berbuka! Jangan lupa Solat Terawaih! ^_^

4 comments:

  1. kalau dok kat ngeri luar, nak cari akok tuh susah. sy org kelantan, so slalu jumpa akok :)

    ReplyDelete
  2. sedap ke kuih akok? dlu kawan slalu buat bnyk2, bawak balik hostel. sy tak mkn pun. hee ~

    btw, bguslah tak minum air sejuk2, bagus untuk kesihatan jugekk. bukan elok minom air sjuk kan :)

    ReplyDelete
  3. wahh sedap bubur lambuk tu atul,nasi kukus tu nmpk mengancam.atul..hati2 beli air ,sian atul terbeli air soya basi..huhu

    ReplyDelete

Terima kasih. :)

© Copyright 2013 Reserved to Atul Rahim l Designed by DayangDeno
Nota: