HOME ABOUT ME EXCHANGE BANNER FACEBOOK TWITTER DASHBOARD

Friday, June 24, 2011

Aku Tahu Da Lambat.. Tapi Aku Nak Wish Jugak!


Walaupun Hari Bapa da pun berlalu pada 19 Jun yang lepas, tapi bagi aku masih sempat lagi untuk aku ucapkan Selamat Hari Bapa pada abah aku, Encik Abd Rahim Bin Mohamed.. Bagi aku, setiap hari adalah Hari Bapa.. Dan setiap hari juga adalah Hari Ibu.. :)

Bila da berjauhan dengan keluarga ni, baru aku tahu erti kasih sayang seorang abah bagi aku.. Abah sanggup berkorban apa sahaja untuk aku.. Apa yang tak cukup, abah lengkapkan.. Apa yang aku nak, abah tunaikan.. Dengan harapan aku berjaya dalam kehidupan aku.. Besar sangat pengorbanan abah pada aku.. Dia sanggup berhabis duit semata mata ingin melihat aku berjaya..

Tapi apa yang aku bagi pada abah aku untuk melihat abah aku gembira?? Aku tak mampu untuk memberikan apa apa pada abah aku sebagai balasannya.. Hanya kejayaan aku yang aku mampu berikan.. Walaupun keputusan exam aku tidak lah sehebat mana, tapi abah tak pernah marah aku.. Bagi dia, cukup lah dengan kejayaan aku ke menara gading..

'Abah tak marah angah.. Bagi abah, angah yang terbaik.. Angah da berusa bersungguh sungguh.. Apa jua result angah, abah sangat bengga kerana keinginan angah untuk belajar tak pernah pudar dan terhenti.. Cuma apa yang abah nak pesan, jangan takut.. Seperti mana askar yang pergi berperang, tentunya persiapan dan latihan yang rapi telah ada.. Teknik dan taktik itu telah ada, targetnya tentu tepat..Tapi jika kita ada perasaan takut, gementar, tentulah pedang yang kita hunuskan tak menepati sasaran.. Jangan menangis kerana itu kelemahan yang besar.. Cuba lagi dan buat yang terbaik.. Abah cuma bole doakan.. Bagi abah, angah sudah penuhi impian abah dan kalau ianya lebih lagi, itu adalah 1 bonus untuk abah..'

Angah akan sentiasa ingat pesanan abah ni.. Terima kasih abah sebab abah adalah abah yang terbaik sekali kat dunia ni.. Angah sayang sangat sangat kat abah.. :) Doa angah agar abah dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, berbahagia di samping keluarga tersayang..

Angah nak minta maaf kalau ada kekurangan dari diri angah.. Angah akan terus lakukan yang terbaik demi memnenuhi impian abah untuk melihat angah berjaya.. Angah minta maaf juga kalau angah ada termarah abah, atau saja angah marah abah.. Angah tahu angah pernah marah abah dan angah minta maaf sangat sangat.. Maafkan angah ye abah??

SELAMAT HARI BAPA, ABAH! :)


p/s : Kalau abah baca ni, agak agak dia menangis tak ??

No comments:

Post a Comment

Terima kasih. :)

© Copyright 2013 Reserved to Atul Rahim l Designed by DayangDeno
Nota: