HOME ABOUT ME EXCHANGE BANNER FACEBOOK TWITTER DASHBOARD

Tuesday, March 22, 2011

AKU BENCI ROKOK


Nak join ?? Klik header di atas ni ye :)

Assalamualaikum dan selamat tengah hari. Hari ni kelas habis awal dan boleh lah update banyak sikit. Itu pun kalau rajin lah. Lagi pun kerja banyak ni. Sebelum buat kerja, update lah dulu. Macam biasa, buka je blog abg ben, mesti ada segmen terbaru. So, atul pun tak nak lepaskan peluang ni, apa lagi, join lah segmen ni. Jom jom!

* Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..

-Saya benci rokok sebab rokok tuu membahayakan kesihatan. Saya benci rokok sebab rokok tuu baunya busuk sangat. Saya benci rokok sebab rokok tuu membazirkan duit kita je. Lebih baik duit tuu kita simpan kan. Beli makanan ke, kenyang lah jugak. Ni beli rokok pulak. Dapat apa beli rokok. Dapat penyakit adalah. Saya benci rokok sebab rokok lah punca macam macam penyakit. Korang suka ke dapat penyakit ?? Nak merasa sakit jantung ?? Hisap lah rokok banyak banyak lagi. Lagi satu kan, orang hisap rokok ni kan bibir dia tak cantik lah. Warna hitam kan ?? Tak comel, okay! Muka da smart, tengok tengok, hisap rokok pulak. Sorry, tak suka, okay!
Rokok ni jugak buat orang yang tak merokok dapat penyakit jugak. Selalu tak dengar, 'Weyh, kalau nak mati, mati sorang sorang lah'?? Ayat ni selalu ditujukan khas untuk orang yang merokok. Maksudnya, kalau nak hisap rokok tuu, hisap lah jauh jauh. Jangan dekat dengan orang yang tak merokok. Nanti tak pasal pasal, orang yang tak merokok tuu pulak dapat penyakit. Memang kau kejam!

* Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !

-Kepada mereka yang merokok, kalau boleh, berhenti lah merokok. Tak elok untuk kesihatan anda semua. Lagi pun, tak dapat apa apa kalau merokok ni. Malah menghabiskan duit korang je. Atul tahu susah nak berhenti merokok, tapi cuba lah berhenti dengan cara yang betul. Insyaallah, kalau niat betul, cara kita betul, mesti boleh punya berhenti merokok.
-Kepada bakal merokok, atul nasihatkan tak perlu lah ye nak merokok. Simpan lah cita cita anda yang ingin merokok tuu. Simpan duit, beli benda yang berfaedah, lagi baguskan. Penyakit pun tak ada, hati pun rasa gembira. Tak gitu ??

* Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..

-Atul tak benci orang yang merokok ni, cuma tak suka je. Bukan tak suka apa, tak selesa lah dengan orang yang merokok ni. Kalau duduk sebelah orang merokok ni, rasa sesak nafas je. Korang rasa apa ek bila hisap rokok tuu ?? Tak rimas ke ?? Tak sesak nafas ?? Yang hisap berkotak kotak sehari tuu, tak tahu lah nak jadi apa. Kalau tension sekali pun, banyak lagi cara nak atasinya. Bukan dengan merokok!

KATAKAN TIDAK PADA ROKOK!

Itu sahaja. Thanks ^_^

18 comments:

  1. rokok adalah tanda *cool* bagi lelaki. :P

    ReplyDelete
  2. Saya pun tak suka rokok. Hehhe. Slmt berkenalan Atul... My name is fizalinolie... :)

    ReplyDelete
  3. @fizalinolie Tak suka rokok jgk! Hai hai hai. Slmt brkenalan :)

    ReplyDelete
  4. btol3.. nama jerr ROKOK.. sume tak best.. xde rokok yg best.. huhu..

    ReplyDelete
  5. tak merokok tak lelaki la..
    hahahhah..:p

    ReplyDelete
  6. hehe..satu lagi isu bibir.. :)

    http://kchhitam.blogspot.com/2011/03/mandul.html

    ReplyDelete
  7. hye....nice opinion lah...
    kalau sudi jenguk2 lah my blog...
    follow awk nie...
    salam perkenalan....

    http://nikaviolet88diary.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

    ReplyDelete
  9. SiS PuN BeNCi RoKoK!~ JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

    ReplyDelete

Terima kasih. :)

© Copyright 2013 Reserved to Atul Rahim l Designed by DayangDeno
Nota: