HOME ABOUT ME EXCHANGE BANNER FACEBOOK TWITTER DASHBOARD

Friday, January 7, 2011

Andai Jodoh Kita ~

Saya rasa da banyak kali saya tulis pasal kita kat blog saya ni.
Biar lah. Saya tak jemu pun tulis pasal kita.
Sebab saya rasa antara saya dan awak sangat istimewa.

21/10/2009, tarikh ni lah mulanya perkenalan kita.
Saya dapat mesej dari awak. 'Hai, da makan ke belum ??'
Dalam hati ni, siapakah gerangan yang menghantarnya.
Saya balas lah kan. Sebab nak tahu siapa.

Dari hari tuu, kita mesej. Kenal antara 1 sama lain.
Walaupun 1 universiti, tapi tak pernah jumpa.
Sebab saya tak kenal awak dan awak tak kenal saya.
Saya pelik dari mana awak dapat nombor saya.
Awak tak pernah bagi tahu dan tak akan bagi tahu. Betul tak ??

Tapi saya tak kisah semua tuu. Sebab seronok sangat kenal dengan awak.
Awak menceriakan hidup saya. Walaupun tak pernah tengok awak, saya tak kisah.
Nak berkawan tak semestinya kena tengok muka dulu kan.
Asalkan keikhlasan di hati ni. Awak, saya rindukan awak.

Tak lama lepas kita kenal, awak nak saya jadi yang istimewa di hati awak.
Saya setuju. Sebab saya da mula sayangkan awak.
Tapi hubungan tuu tak lama. Saya rasa terlalu awal.
Saya mintak putus dengan awak dan kita berpisah.
Jahatnya saya. Pada hal awak baik sangat.

Jodoh kita sentiasa ada. Walaupun bukan sebagai kekasih, cukup lah sekadar berkawan.
Berkawan lebih indah dari berkasih. Sebab masa berkawan pun da rasa macam kita ni berkasih.
Awak selalu cakap macam tuu kat saya.
Saya seronok sangat kawan dengan awak. Saya masih lagi cintakan awak.
Awak tahu tuu kan ?? Tapi saya tahu, awak tak cintakan saya lepas kita da putus tuu.
Tapi tak apa lah. Cukup lah sekadar saya seorang yang cintakan awak.
Saya da bersyukur sangat dapat kawan dengan awak.

21/10/2010, da setahun kita kawan. Kejapnya masa berlalu.
Kita da besar dan matang dari segi pemikiran.
Saya masih lagi tunggu awak, tapi jawapannya masih sama.
Kecewa dan hampa hati ni. Masa tarikh tuu, awak cakap nak buat suprise kat saya.
Saya tunggu, tapi ternyata tuu hanya tipu helah awak.
Saya dan awak terus diam membisu.

Awak, ketahui lah bahawa saya tak pernah berhenti sayangkan awak.
Walaupun sekarang ni saya menjalinkan hubungan dengan orang lain, hati saya tetap pada awak.
Susah nak lupakan awak. Maaf sebab kata kata ni akan mengguris hati pihak lain.
Tapi saya perlu bersikap jujur.

Lepas saya da menjalinkan hubungan dengan orang lain, awak datang.
Awak bagi tahu saya yang awak da mula menyayangi saya.
Awak nak tahu apa perasaan saya pada masa tuu ??
Saya kecewa sebab ucapan tuu da terlambat.
Ucapan tuu sepatutnya saya dengar 2 bulan yang lepas, tapi kenapa sekarang ??

Saya keliru saat tuu. Apa yang patut saya buat ??
Saya tak boleh tinggalkan dia untuk saya bersama awak.
Saya tak nak jadi orang yang kejam, orang yang pentingkan diri sendiri.
Saya tak nak !

Saya teruskan hidup macam biasa walaupun bukan dengan awak.
Awak, andai jodoh antara kita telah tertulis, kita akan bersatu.
Sebab jodoh, pertemuan, ajal dan maut di tangan ALLAH SWT.
Kita merancang dan DIA yang menentukan segala-galanya.
Saya yakin jika ada jodoh antara kita, kita akan bersatu, cepat atau lambat, kita tak tahu.
Awak doakan lah yang terbaik buat kita.

Kita teruskan hidup kita seperti biasa.
Sebagai seorang kawan rapat.
Teman tapi mesra. :)
Mr. A, saya sayang awak..

*Menangis ketika tulis entri ni. Terlalu banyak kenangan antara kita.

14 comments:

  1. awak tulis macam nie..
    sama seperti saya..
    huhu..
    kisah kita lebih kurg jak rupanya..
    huhu..

    ReplyDelete
  2. Mr A? ( siapakah dia ). hurm. Teruskn hidup itu lebih pnting akak. anyway entry nih adalah yg trbaek untk mlm nie. *bca time hujan, memang felling lah ! hahahaha. :)

    ReplyDelete
  3. @MiSx MieRa Siapa ek ??Miera kenal kot. Ye, akak teruskan hidup mcm biasa dan terima kenyataan ni. Memang feel habis lah. Akak sorang je ni. Nangis pulak tuu. Hehe.

    ReplyDelete
  4. Miera kenal? ( suspen ! )..
    Tangisan tuh akan berakhir atau akan berterusan seperti hujan skrang nih dan mungkin akan banjir? hehehe..

    ReplyDelete
  5. @MiSx MieRa Miera kenal sgt org tuu. Biar lah rahsia. Air mata di luaran ni akan berhenti tapi air mata di dalam ni akan berterusan seperti hujan skrg ni.

    ReplyDelete
  6. big girls dont dry :) chillex! always doa semoa korang ada jodoh oke? ^^V

    ReplyDelete
  7. miera tak pernah kenal orang yang sayang akak kecuali sorang nih jek. akak! dalaman akak dah banjir ke? :D

    ReplyDelete
  8. huhu.. xpe2.. ade jodoh tak ke mana. yang hati kita berkenan tak semstinya yg terbaik untk kita kan. :)

    ReplyDelete
  9. @Zara Hannan Betul tuu. Mungkin memang bukan jodoh sy ngn die. Redha je lah.

    ReplyDelete
  10. kalau dah paras bahaya gitau miera ok. hehehe. ( still suspen about Mr. A ) :D

    ReplyDelete
  11. @MiSx MieRa Jgn risau. Nanti akak inform miera. Hehe. Lupakan lah Mr.A tuu. ^_^

    ReplyDelete

Terima kasih. :)

© Copyright 2013 Reserved to Atul Rahim l Designed by DayangDeno
Nota: