HOME ABOUT ME EXCHANGE BANNER FACEBOOK TWITTER DASHBOARD

Sunday, December 19, 2010

Majlis Perkahwinan ~

Assalamualaikum. Selamat petang.
Korang tgh buat apa tuu ??
Da mkn?? Harap semuanya sihat.
Selamat berhujung minggu ye. :)

Atul baru balik dari kenduri kahwin kat kawasan rumah atul ni.
Biasa lah, kenduri kat kawasan flat ni disambut dgn ringkas je.
Tak mcm yg atul tgk kat Nona tadi. Meriah je. Cantik canti semuanya.

Walaupun kenduri kat kawasan rumah atul ni ringkas je, tp tetap meriah jgk.
Yg pentingnya, kat sini ada sikap tlg men0l0ng.
Kalau majlis kenduri kahwin tuu, semua penduduk kat sini mesti tlg menolong antara 1 sama lain.
Memasak, hias pelamin dan mcm mcm.
Yg pakai katering tuu lain lah.

Bila atul tgk kenduri kt kawasan rumah atul ni dgn yg ditayangkan kt Nona, memang jauh berbeza.
Semestinya lah. Kami kat sini bukan dari keluarga yg senang mcm pasangan kt TV tuu.
Kami kt sini org biasa biasa je.
Tp bila difikirkan balik, tak semestinya majlis perkahwinan yg ringkas, sederhana, pasangan pengantin tuu tak bahagia.
Dan tak semestinya majlis tuu mestilah glam0ur, cantik, sambut besar besaran, pasangan tuu akan bahagia.

Sebenarnya yg paling penting dlm sesebuah perkahwinan adalah keberkatan dariNya dan bagaimana kita menjaga hubungan yg baru dibina itu.
Tak perlulah majlis yg besar besaran tp hakikatnya selepas berkahwin kita tak bahagia.
Seperti yg kita tahu, akad nikah adalah acara yg paling penting.
Bkn majlis kenduri kahwin tuu tak penting, tp kita sepatutnya adakannya mengikut kemampuan kita.
Kalau da tak mampu, jgn lah buat buat mampu. Cukup lah yg ringkas.
Jgn lepas kahwin, kita pulak yg merana disebabkan hutang perkahwinan yg harus ditanggung.

Apa apa p0n, semuanya bergantung kepada kita.
Kita yg tahu mana yg baik dan mana yg buruk.
Apa yg penting sekali, bila da kahwin, kita kena lah jaganya dgn baik.
Biar lah ianya kekal hingga ke akhir hayat dan dikurniakan anak yg s0leh dan s0lehah.

Pandai pulak atul ni bg ceramah, mcm lah da kahwin.
Tak salahkan ?? Pandangan atul sendiri.
Nanti da sampai masa, atul p0n akan kahwin jgk.
Tp belum masanya lg.
Fokus pada pelajaran dulu. :)

Pada yg da berkahwin, sem0ga berbahagia hingga ke akhir hayat.
Kepada yg bakal berkahwin, selamat melayari bahtera perkahwinan.
Dan kepada yg belum berkahwin, sabar lah ye. Belum masanya lg.
Doa lah supaya dipercepatkan dan dipertemukan dgn j0d0h yg terbaik :)


p/s ; Terima Kasih semua ^_^

4 comments:

  1. Cik Iya ; Haha. Yup yup. Rasa tak sabar lak nk kahwin. Hehe.

    ReplyDelete
  2. hak2..
    tba2 pkr nk kawen la..
    tapi prob ye calon xde lg la..
    :(

    ReplyDelete
  3. Ziela Faza ; Nti ada lah cal0nnya. Sabar ye. ^_^

    ReplyDelete

Terima kasih. :)

© Copyright 2013 Reserved to Atul Rahim l Designed by DayangDeno
Nota: